Tuesday, October 11, 2011

Jom Trade Gold - Kelebihan trade gold di platform forex

Salam dan selamat sejahtera semua... khusus pada yang menyinggah blog saya ini...Hmm pening jugak nak menulis info tentang gold ini. Walaubagaimanapun, saya akan terus update teknikal analisis gold setiap hari.

Ok.. entry sebelum ni saya ada cerita sedikit jer tentang online gold trading iaitu trade gold di platform forex.
Jadi saya nak cerita tentang kelebihan trade gold di platform forex:-

1) Leverage up to 100:1
    Pemberian leverage yang tinggi bermaksud, anda boleh menggunakan modal rendah membuka akaun forex dan trade di platform forex.
Contoh: volume x leverage x current price
= 0.1 x 100 x 1650 = $16500
Dengan setiap 0.1 lot anda boleh trade gold sebanyak $16500 di platform forex.
Margin yang digunakan untuk 0.1 lot adalah sebanyak $165
Modal yang minima sesuai dalam trade gold ini sebanyak $1000
Broker menjadi pilihan saya untuk trade gold adalah di Instaforex .

2) 24 jam 5 hari
    Trade gold di platform forex adalah sepanjang masa dari Isnin hingga Jumaat. Jika waktu Malaysia, perdagangan tutup dalam pukul 4-5 pagi (hari sabtu)

3)  short or long
     Terms short bermaksud sell dan long bermaksud buy. Dalam trading gold di forex, anda boleh samaada beli dan jual emas pada harga tertentu berdasarkan analisa masing-masing. Anda juga boleh membuat keuntungan dengan menjual harga emas jika harganya jatuh.

Ok itu adalah sedikit sebanyak tentang kelebihan trade gold di platform forex. Sebelum anda cuba untuk trade emas menggunakan wang anda sendiri dalam pasaran forex, ada akaun demo secara percuma disediakan sebelum anda mencuba secara live. Jika anda ada pertanyaan, sila-silakan komen dan saya akan cuba menjawabnya


2 comments:

  1. masih hanya menjadi pemerhati.... pengalaman pun belum ada lagi dalam bidang ini...tetapi berminat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...